De uitgangspunten? Eenvoud, toegankelijkheid en resultaat
De nieuwe website moest studiekiezers helpen om:
- Snel en gericht opleidingen te vinden
- Meteen in actie te komen (aanmelden of open dag bezoeken)
- Geen onnodige drempels meer tegen te komen
In de achtergrond koppelt het platform naadloos met systemen als Cambo en voldoet het aan de strenge eisen rondom privacy en toegankelijkheid.
Resultaten die tellen
De keuzes die we samen maakten, leverden direct resultaat op:
- +17% meer aanmeldingen, ondanks een landelijke daling in mbo-instroom
- 9% meer bezoekers op open dagen, zonder extra marketingbudget
- Minder afhakers, dankzij een duidelijkere structuur en kortere klikpaden
Eén platform, één verhaal
TRES, Alserda en ROC Midden Nederland ontwikkelden het platform op basis van toptaken: wat komt een studiekiezer hier doen? Slimme filters, overzichtelijke opleidingspagina’s en duidelijke call-to-actions helpen bezoekers direct op weg. De informatie is toegankelijk en begrijpelijk, zonder overbodige details. Alles gericht op de volgende stap.
Drupal vormt het stevige fundament, terwijl de inrichting van TRES en Alserda de noodzakelijke structuur biedt om grote hoeveelheden informatie beheersbaar te houden, met behoud van de flexibiliteit voor redacteuren. Zo blijft het platform schaalbaar en eenvoudig door te ontwikkelen.
Nieuwe functionaliteiten (zoals een automatische ‘gesloten opleiding’-tool) worden inmiddels doorgevoerd. Want een goed platform groeit mee met de organisatie.