Opdrachtgever: Prowareness
Uitvoerend bureau: Flink
Organisaties wendbaar maken zodat medewerkers, teams en afdelingen sneller en effectiever samenwerken. Dat is het doel van Prowareness. Als grondlegger van Agile in Nederland begeleidt Prowareness via drie labels Agile transformaties van A tot Z.
Toekomstbestendig
Het project had meerdere doelstellingen. Ten eerste, het creëren van een schaalbaar e-commerce platform met vier websites, gericht op B2B-leadgeneratie, het aantrekken van nieuw talent en de verkoop van cursussen. Het platform moest een fijne gebruikerservaring bieden en het boekingsproces vereenvoudigen voor de Academy (cursussen). Tot slot, het moest toekomstbestendig zijn zodat Prowareness gemakkelijk nieuwe labels en diensten kan integreren.
Meerdere livemomenten
De verschillende websites in de multisite zijn op verschillende momenten gelanceerd. De initiële website ging live eind april 2023 en de laatste website ging in juli 2023 live. De doorlooptijd voor de ontwikkeling van de initiële multisite was drie maanden.
Daarbij koos Prowareness voor Drupal vanwege de flexibiliteit en schaalbaarheid van het CMS. Ze hadden een oplossing nodig voor meerdere websites die verschillende bedrijfsdoelen ondersteunen. Drupal biedt de technische mogelijkheden om een geïntegreerde multisite te realiseren, die met de groei van het bedrijf gemakkelijk kan worden aangepast en uitgebreid.
Koppeling met Chainwise API
Flink ontwikkelde een uitgebreide Drupal multisite met één corporate website en drie websites voor de labels. De koppeling met de Chainwise API voor de Academy en het gebruik van de Config Split-module voor het beheren van verschillende thema's op de verschillende sites zijn voorbeelden van de toegepaste technische aanpak.
De integratie van de Chainwise API voor de cursussen van de Academy was de grootste uitdaging. Doel was hiervoor een op maat gemaakte flow ontwikkelen die gebruiksgemak combineert met de koppeling met de technische back-end van de Academy. Dat lukte uiteindelijk.
Sterke toename in boekingen
Prowareness zag dat het gebruiksvriendelijke design het makkelijk voor bezoekers maakte om snel en direct in actie te komen. Sinds de lancering liegen de resultaten er niet om: met een conversieratio van maar liefst 25% van lead naar actie, een sterke toename van boekingen voor trainingen via de Academy en een groei van 27% in engagement.