Voor Boon Edam hebben we een duurzame, leadgenererende en conversiegerichte website gemaakt. De website moet het merk laten groeien, de naamsbekendheid vergroten in alle landen waar Boon Edam actief is en moet aansluiten bij de behoeften van hun doelgroep. De site past naadloos in het IT-landschap van Boon Edam en biedt mogelijkheden om nieuwe onderdelen en functionaliteiten aan de site toe te voegen. Als zodanig vormt de architectuur de basis voor een verdere digitaliseringsstrategie van Boon Edam, om hun positie in de waardeketen waarin zij opereren te bestendigen en te versterken.
Het betreft een multi-site met een individuele content database per regio. Op die manier heeft Boon Edam Global de meeste controle over wie content mag bewerken voor welk gebied. Pagina's die inhoudelijk identiek zijn tussen de verschillende regio's kunnen als zodanig worden gemarkeerd, zodat ze correct aan zoekmachines worden gepresenteerd als taal- en regiospecifieke alternatieven voor elkaar.
De productdatabank is daarentegen centraal georganiseerd. Dit geeft de regionale vertegenwoordigers volledige autonomie in hoe de producten binnen hun regio het best kunnen worden gepresenteerd. De verschillende Drupal-sites worden geraadpleegd door een .NET-applicatie die pagina's uit Drupal combineert met informatie uit deze centrale productdatabase, en vervolgens alles aan de eindgebruiker presenteert in een TypeScript/React-gestuurde single page-applicatie.