verzenden van relatief grote nieuwsbrief (4000 adressen) met Simplenews en MIME mail
Door gerrit1978 op 26 oktober, 2010 - 12:02
Forums:
Drupalversie:
Voor een klant heb ik een blog en nieuwsbriefplatform gemaakt. Bedoeling zou zijn dat volgende week een nieuwsbrief vertrekt naar zo'n 4000 adressen. Ik had even contact opgenomen met m'n hosting provider (deziweb), maar zij hebben blijkbaar een limiet op 1000 mails per account per dag ingesteld.
Mijn vraag is dan ook: is dit bij de meeste providers het geval? Welke oplossingen zouden jullie voorstellen om deze mailing toch correct te kunnen laten verlopen?
Thx,
gerrit
Actuele inhoud
21 mei 2012
- , teller werkt niet bij Tweet , (Forumonderwerp) , nebo
- , Backend Drupal developer - Almere , (Forumonderwerp) , Patient1
- , Veld verbergen profiel pagina. , (Forumonderwerp) , mindhunter , Reacties: 2
20 mei 2012
- , stylen frontpage met views , (Forumonderwerp) , majovdh , Reacties: 1
- , Terugkoppeling gegevens formulier op site , (Forumonderwerp) , Gerritse
- , Afbeelingen niet meer zichtbaar , (Forumonderwerp) , FransR
- , Blijft een website zonder updates altijd online? , (Forumonderwerp) , sjnellejelle , Reacties: 1
- , instal , (Forumonderwerp) , laanie73 , Reacties: 6
- , Nice menu gebruiken , (Forumonderwerp) , H.Schaeks
- , Theming Views: kan fields variabelen niet printen , (Forumonderwerp) , dakke , Reacties: 3
- , Aantal comments klopt niet (meer) , (Forumonderwerp) , nebo , Reacties: 4
- , Betalingsmethode Commerce , (Forumonderwerp) , Tim.T , Reacties: 3
19 mei 2012
- , Gebruikerslijst , (Forumonderwerp) , tuxy
18 mei 2012
- , Gastenboek: goedkeuren berichten , (Forumonderwerp) , Pedroo , Reacties: 2
- , FB Like button niet zichtbaar , (Forumonderwerp) , nebo , Reacties: 1
Jos Romate
26 oktober, 2010 - 12:56
Permalink
Smartmailer is hiervoor een
Smartmailer is hiervoor een goede oplossing.
Verder moet het natuurlijk gewoon mogelijk zijn om te overleggen met de hosting provider om het limiet te verhogen. Verder moet je ook oppassen dat systemen als Hotmail jou mail niet als spam gaat zien. Aangezien hotmail niet gewend is duizenden mails van dat domein te ontvangen, bestaat de kans dat hotmail de mail als spam behandeld.
Boriss
26 oktober, 2010 - 14:05
Permalink
Ik stuur zo'n 7000+ mails en
Ik stuur zo'n 7000+ mails en heb bij sommige providers dezelfde problemen gehad.
Van te voren even bellen / nakijken is het advies, maar het is zeker mogelijk.
Anders kan je kijken naar Mailchimp, deze integreerd met Drupal.
gerrit1978
26 oktober, 2010 - 14:06
Permalink
En bij welke provider zit jij
En bij welke provider zit jij momenteel? Mag eventueel via pb als dat hier niet vermeld mag worden.
thx
Boriss
26 oktober, 2010 - 15:00
Permalink
Ik zat eerst bij
Ik zat eerst bij internettoday.nl op zich prima, maar had wat kleine ergernissen mbt backups en snelheid. Let wel snelheid & Drupal op shared hosting is geen ideale combinatie.
Nu net bij byte.nl, snelheid is nog steeds niet super ondanks aparte web en mysql "cloud/clusters" (is wel twee maal zo snel als, mijndomijn, webreus, e.d.). Maar grote voordeel is ssh toegang en de backup's. Het is ook wel wat duurder. De mailing heb ik hier nog niet verstuurd, maar wel afgesproken dat ik het in cron jobs verstuur met 250 mails per 15 minuten en daar zijn ze akkoord mee.
Verder heb ik één klant bij versio.nl zitten, daar is het limiet 1000 mails, heb ik na veel heen en weer mail naar 8000 gekregen maar werkt nog steeds niet naar behoren.
Uiteindelijk is het een kostenplaatje voor je klant, maar het is zeker goed te argumenteren dat er extra betaald moet worden voor de dienstverlening van mailchip met extra mogelijkheden.